SSPN-i

Friday, May 14, 2010

PIALA THOMAS : MALAYSIA BOLEH!!



Alhamdulillah, setiap yang berlaku itu pasti ada hikmah yang tersembunyi.
Itulah yang telah pasukan badminton kita hadapi dalam menghadapi cabaran Piala Thomas setelah tewas mengejut diperingkat kumpulan kepada pasukan bukan pilihan, Jepun. Walaupun menjadi naib juara peringkat kumpulan, kita seharusnya bersyukur kerana masih berpeluang untuk menjuarai Piala Thomas. Layak ke peringkat separuh akhir adalah satu kejayaan kerana berjaya menewaskan Denmark di peringkat suku akhir.

Mengalahkan pasukan lawan diperingkat kalah mati adalah satu matlamat yang perlu ada pada setiap pemain dalam pasukan Malaysia. Pengurus dan jurulatih pasukan perlulah menjalankan tugas mereka bagi merancang strategi dalam memburu kejuaran. Percaturan menamakan pemain dalam setiap perlawanan akan membawa kejayaan yang diidamkan seluruh rakyat Malaysia. Saya percaya mereka telah membuat penilaian dan keputusan yang terbaik dalam persediaan meruntuhkan tembok China bagi meneruskan perjuangan menjuarai Piala Thomas.

Sama-samalah kita berdoa dan menyokong agar pasukan kesayangan kita berjaya dipuncak merebut Piala Thomas. Segala-galanya bermula dari penetapan fikiran “mind set”. Jika berfikir boleh, kita boleh lakukan. Jika kita ragu-ragu, usaha tidak akan menentu. Percaya apa yang kau lakukan, fikirkan BOLEH, fikirkan BOLEH. Malaysia Boleh!!!

2 comments:

  1. Ok la tu... kalau ada rezeki Isnin cuti la... sebab juara Piala Thomas....

    ReplyDelete
  2. Insya-Allah kita bawak balik Piala tu tahun ni...Lama dah tunggu..

    ReplyDelete